Elevator Pitch

Wat is een elevator pitch?

Een elevator pitch is een korte presentatie van dertig tot maximaal 60 seconden (de tijd om de lift tussen 2 verdiepen te nemen) waarin je vertelt wat je activiteit is als ondernemer en in welke sector je actief bent. Het doel van een elevator pitch is je gesprekspartner te motiveren om met je samen te werken of je nuttige contacten te bieden uit zijn netwerk.

[gap height=”20″]

Welke elementen bevat een goede pitch?

Een pitch heeft als doel je kort zakelijk voor te stellen en kan volgende elementen bevatten:

  • naam
  • bedrijfsnaam
  • bedrijfsactiviteit of specialisatie
  • sector of niche
  • geslaagde projecten
  • je manier van werken
  • wat voor je belangrijk is
  • wat je wil bereiken
  • je unieke kenmerken

[gap height=”20″]

Zes regels waaraan een goede elevator pitch moet voldoen:

  1. Kort: Een goede elevator pitch is kort en bondig.
  2. Krachtige opening: zorg dat je gesprekspartner geprikkeld is om verder te luisteren
  3. Verplaats je in een ander: leg de focus op je gesprekspartner en ga in de behoeftes van de ander. Pas nadat je weet wat de behoeftes van de ander zijn, kan je uw oplossingen aanbieden
  4. Keep it simple: hou het eenvoudig en stem je taalgebruik af op je gesprekspartner, verlies je niet in details
  5. Persoonlijk: praat over jezelf, vertel uw eigen verhaal
  6. Actief: Sluit af met een actie. Nodig mensen uit voor een vervolggesprek of spreek af voor een koffie

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *